7 семестр
Хмарні технології та обчислення
В даний час все більшої популярності набувають хмарні технології. Це пов’язано з бурхливим розвитком Інтернету і супутніх технологій. На багатьох підприємствах люди працюють у віддаленому режимі, передаючи всю необхідну інформацію через глобальні мережі,в тому числі і за допомогою рішень, що пропонують представники хмарних технологій.
Хмара - це не просто новий модний термін, що застосовується для опису інтернет-технологій віддаленого зберігання даних. Хоча Інтернет являє собою основний фундамент, необхідний для хмари, хмара - це щось більше, ніж просто Інтернет.
Хмара - це те, куди ви звертаєтеся, коли вам потрібно використовувати ту чи іншу технологію, і користуєтеся нею до тих пір, поки вона вам потрібна, і ні хвилиною довше. Це може бути додаток, доступ до якого надається через Web, або сервером, до якого ви звертаєтеся в точності тоді, коли вам це потрібно.
Хмарні технології надають споживачам рішення, повністю готові до роботи. Достатньо володіти будь-яким пристроєм, здатним з’єднатися з інтернетом, і можна отримати доступ до віддаленого ресурсу, який розташовується на віддаленому сервері.
Метою дисципліни «Хмарні технології та обчислення» є отримання навиків використання хмарних технологій та сервісів у професійній сфері, вивчення теоретичних основ хмарних технологій, розуміння внутрішньої структури, ознайомлення з характеристиками та функціональними можливостями хмарних сервісів
Презентація для перегляду
Розподілені сховища даних
В зв’язку із зростанням обсягів даних, які необхідні для функціонування підприємств, виникає потреба в створенні ефективних інформаційних систем, що повинні забезпечити достатній рівень надійності збереження даних поруч із наданням швидкого доступу до них. Таке завдання ефективно вирішує використання моделі розподілених сховищ даних.
Розподілені сховища даних і розподілені бази даних є основою побудови ефективних ІС від рівня центру оброблення даних до створення рішень масштабу глобальних грід-систем і систем хмарних обчислень.
А принципи побудови, методи та технології створення, розгортання та підтримки розподілених сховищ даних є основою для масштабування сучасних веб-рішень, веб-додатків та веб-сервісів.
Метою дисципліни “Розподілені сховища даних” є формування системи теоретичних знань і набуття практичних умінь та навичок щодо застосування, налагодження й адміністрування систем на базі технологій розподілених сховищ даних та проектування відповідних надійних та економічно привабливих систем для збереження великих об’ємів даних.
Презентація для перегляду
Web-технології та Web-дизайн
Розвиток мережі Інтернет тісно пов‘язаний з проектування та розробкою веб-сайтів. Даний курс знайомить студентів із загальними принципами створення web-документів та стандартів, що їх регламентують; структурою і призначенням засобів програмування для web-сайтів.
В програмі дисципліни основна увага приділяється основам Web-програмування з використанням мови гіпертекстової розмітки HTML, каскадним таблицям стилів CSS, та питанням розробки сучасного web-дизайну.
Особлива увага приділяється ознайомленню з основами web-програмування на основі мови розробки сценаріїв на стороні клієнту JavaScript та її бібліотека, що призначена для створення візуальних ефектів JQuery, та мови розробки сценаріїв на стороні сервера Php. Також до розгляду включені питання розробки баз даних з використанням MySQL.
Презентація для перегляду
Технології програмування в інтернеті
...
Тестування програмних систем і комплексів
Мета дисципліни: вивчення сучасних парадигм та технологій забезпечення якості програмного забезпечення, методів та технік тестування програмних систем і комплексів.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати: методи та правила тестування програмних систем і комплексів; стандарти тестування програмних систем і комплексів; стандарти якості програмного забезпечення; правила використання автоматизованих засобів тестування; методи верифікації й валідації; процеси інспекції і рецензування.
вміти: аналізувати процес розробки програмного забезпечення (ПЗ) з метою оцінки якості; здійснювати ефективні і кваліфіковані інспекції ПЗ; розв’язувати питання з тестування, моніторингу й оптимізації роботи комп’ютерів, операційних систем і системних ресурсів комп’ютерних інформаційних систем, програмних систем і комплексів; проектувати і реалізовувати плани з комплексного тестування; застосовувати різноманітні методи тестування ефективно і кваліфіковано.
Зміст дисципліни: стандарти тестування, методи тестування, рівні тестування, валідація, верифікація, автоматизоване тестування, тест-план, тест-кейс, інспекція програмних продуктів, аналіз якості.
Презентація для перегляду
Технології та методи оцінки програмного забезпечення
Мета дисципліни: вивчення сучасних методів та технологій оцінки програмного забезпечення, методів та технік тестування програмного забезпечення.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати: методи та правила оцінки програмного забезпечення; стандарти оцінки програмного забезпечення; стандарти якості програмного забезпечення; методи верифікації й валідації; процеси інспекції і рецензування програмного забезпечення.
вміти: аналізувати процес розробки програмного забезпечення (ПЗ) з метою оцінки якості; здійснювати ефективні і кваліфіковані інспекції ПЗ; розв’язувати питання тестування, моніторингу й оптимізації роботи комп’ютерів, операційних систем і системних ресурсів комп’ютерних інформаційних систем, програмних систем і комплексів; здійснювати оцінку програмного забезпечення ефективно і кваліфіковано.
Зміст дисципліни: стандарти оцінки якості ПЗ, методи тестування, рівні тестування, валідація, верифікація, інспекція програмних продуктів, аналіз якості.
Презентація для перегляду
Технологія створення програмних продуктів
Мета дисципліни: вивчення базових понять та технологій створення програмних продуктів з використанням сучасних технологій програмування, інструментальних систем та засобів моделювання і розробки програмних продуктів.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати: стандарти створення програмних продуктів (ПП); організації життєвого циклу ПП; сучасні методи та засоби розробки ПП; базові поняття мови об'єктно-орієнтованого аналізу та проектування ПП; моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; основні принципи розробки графічних інтерфейсів користувача інформаційних систем;
вміти: визначати характеристику об'єктів автоматизації, проводити передпроектне обстеження та системний аналіз об'єкта проектування та розробляти програмні моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; створювати надійне та ефективне програмне забезпечення; застосовувати сучасні методи, технології та інструментальні засоби розробки програмних продуктів, проектувати та розробляти програмне забезпечення.
Зміст дисципліни: стандарти створення програмних продуктів (ПП), життєвий цикл ПП, проектування ПП, методології проробки, CASE-засоби, UML, моделювання, інструментальні засоби розробки програмних систем.
Інструментальні засоби візуального проектування
Метою дисципліни є: формування теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для використання системного підходу, його принципів та методів у дослідженні та проектуванні програмних продуктів (ПП), формування навичок використання інструментарію для візуального аналізу, проектування і розробки ПП.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати: стандарти створення програмних продуктів; організації життєвого циклу ПП; сучасні методи та засоби розробки ПП; моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; сучасні інструментальні засоби візуального проектування програмного забезпечення;
вміти: визначати характеристику об'єктів проектування, проводити передпроектне обстеження та системний аналіз об'єкта проектування та розробляти програмні моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; створювати надійне та ефективне програмне забезпечення; застосовувати сучасні методи, технології та інструментальні засоби розробки програмних продуктів, проектувати та розробляти програмне забезпечення.
Зміст дисципліни: стандарти створення програмних продуктів (ПП), життєвий цикл ПП, проектування ПП, методології проробки, моделювання, інструментальні засоби розробки програмних систем.
Презентація для перегляду
Навчальна практика з технології програмування та СПП
...
Проектний практикум
...
8 семестр
Проектування інформаційних систем
Проектування людино-машинного інтерфейсу
Інтерфейс має важливе значення для будь-якої програмної системи, є невід'ємною її складовою та засобом зручної взаємодії користувача з інформаційною системою. В процесі проектування програмного забезпечення для більшості сучасних операційних систем з графічним інтерфейсом неминуче постає питання проектування і розробки ефективного, якісного інтерфейсу користувача.
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основними принципами побудови інтерфейсів користувача. Розглянуто принципи проектування інформаційної архітектури та моделі інтерфейсу користувача. Особливу увагу приділено елементам інженерної психології та ергономіки; прототипуванню інтерфейсів; тестуванню та критеріям якості інтерфейсів; правилам, сценаріям та інструментарію проектування інтерфейсу користувача інформаційної системи.
Презентація для перегляду
Програмування на мові Пролог
Методи та системи штучного інтелекту
Web-технології та Web-дизайн
Розвиток мережі Інтернет тісно пов‘язаний з проектування та розробкою веб-сайтів. Даний курс знайомить студентів із загальними принципами створення web-документів та стандартів, що їх регламентують; структурою і призначенням засобів програмування для web-сайтів.
В програмі дисципліни основна увага приділяється основам Web-програмування з використанням мови гіпертекстової розмітки HTML, каскадним таблицям стилів CSS, та питанням розробки сучасного web-дизайну.
Особлива увага приділяється ознайомленню з основами web-програмування на основі мови розробки сценаріїв на стороні клієнту JavaScript та її бібліотека, що призначена для створення візуальних ефектів JQuery, та мови розробки сценаріїв на стороні сервера Php. Також до розгляду включені питання розробки баз даних з використанням MySQL.
Презентація для перегляду
Технології програмування в інтернеті
...
Технологія створення програмних продуктів
Мета дисципліни: вивчення базових понять та технологій створення програмних продуктів з використанням сучасних технологій програмування, інструментальних систем та засобів моделювання і розробки програмних продуктів.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати: стандарти створення програмних продуктів (ПП); організації життєвого циклу ПП; сучасні методи та засоби розробки ПП; базові поняття мови об'єктно-орієнтованого аналізу та проектування ПП; моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; основні принципи розробки графічних інтерфейсів користувача інформаційних систем;
вміти: визначати характеристику об'єктів автоматизації, проводити передпроектне обстеження та системний аналіз об'єкта проектування та розробляти програмні моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; створювати надійне та ефективне програмне забезпечення; застосовувати сучасні методи, технології та інструментальні засоби розробки програмних продуктів, проектувати та розробляти програмне забезпечення.
Зміст дисципліни: стандарти створення програмних продуктів (ПП), життєвий цикл ПП, проектування ПП, методології проробки, CASE-засоби, UML, моделювання, інструментальні засоби розробки програмних систем.
Інструментальні засоби візуального проектування
Метою дисципліни є: формування теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для використання системного підходу, його принципів та методів у дослідженні та проектуванні програмних продуктів (ПП), формування навичок використання інструментарію для візуального аналізу, проектування і розробки ПП.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати: стандарти створення програмних продуктів; організації життєвого циклу ПП; сучасні методи та засоби розробки ПП; моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; сучасні інструментальні засоби візуального проектування програмного забезпечення;
вміти: визначати характеристику об'єктів проектування, проводити передпроектне обстеження та системний аналіз об'єкта проектування та розробляти програмні моделі предметних середовищ із застосуванням сучасних інструментальних систем та CASE-засобів; створювати надійне та ефективне програмне забезпечення; застосовувати сучасні методи, технології та інструментальні засоби розробки програмних продуктів, проектувати та розробляти програмне забезпечення.
Зміст дисципліни: стандарти створення програмних продуктів (ПП), життєвий цикл ПП, проектування ПП, методології проробки, моделювання, інструментальні засоби розробки програмних систем.
Презентація для перегляду
Адміністрування програмних систем і комплексів
Основною метою навчальної дисципліни «Адміністрування програмних систем і комплексів» є ознайомлення здобувачів освіти з принципами адміністрування програмних систем і комплексів, базовими налаштуванням операційних систем, способами і засобами отримання зберігання та передачі інформації, інформаційної безпеки.
Освітній процес з дисципліни «Адміністрування програмних систем і комплексів» спрямований на формування наступних компетенцій у здобувачів освіти:
Знання і розуміння предметної області та розуміння професії;
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
Здатність до використання сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;
Володіти сучасними методами проектування та здатність використовувати сучасні інструментальні засоби та технології для розробки різних видів програмного забезпечення, розробляти оптимальні рішення щодо складу програмного забезпечення та уміння їх застосовувати під час програмної реалізації алгоритмів процедур і операцій під час вирішення професійних задач;
Здатність застосовувати знання основ тестування програмного забезпечення та адміністрування програмного забезпечення інформаційних систем під час розробки, адаптації, супроводження та експлуатації;
Здатність до усного та письмового спілкування державною та іноземною мовою у професійній сфері.
Зміст дисципліни: Віртуалізація комп’ютерних систем та середовищ, встановлення та налаштування серверних операційних систем, безпека і захист даних, мережева безпека.
Презентація для перегляду
Сервісне обслуговування програмного забезпечення
Основною метою навчальної дисципліни «Сервісне обслуговування програмного забезпечення» є ознайомлення здобувачів освіти з принципами та методами сервісного обслуговування програмного забезпечення (ПЗ), вивчення процесів сервісного обслуговування програмного забезпечення, правил базового налаштування ПЗ.
Освітній процес з дисципліни «Сервісне обслуговування програмного забезпечення» спрямований на формування наступних компетенцій:
знання і розуміння предметної області та розуміння професії;
здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
здатність до використання сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;
здатність застосовувати знання основ тестування програмного забезпечення та адміністрування програмного забезпечення інформаційних систем під час розробки, адаптації, супроводження та експлуатації;
здатність до усного та письмового спілкування державною та іноземною мовою у професійній сфері;
Зміст дисципліни: важливість обслуговування програмного забезпечення, процеси сервісного обслуговування програмного забезпечення, категорії сервісного обслуговування програмного забезпечення, встановлення та налаштування програмного забезпечення, безпека і захист даних.
Технології захисту інформації
Захист інформації перетворюється сьогодні на одну з найактуальніших задач внаслідок надзвичайно широкого розповсюдження різноманітних систем обробки інформації, розширення локальних та глобальних комп’ютерних мереж, якими передаються величезні об’єми інформації державного, військового, комерційного, приватного характеру, власники якої часто були б категорично проти ознайомлення з нею сторонніми особами.
Розповсюдження таких технологій також, безперечно, вимагає добре поставленого захисту інформації. Усі ці та багато інших задач покликані вирішувати різноманітні технології захисту інформації.
При вивченні курсу особлива увага звертається на захист інформації на підприємствах та в особистому житті, медіаграмотність, проведення аналізу загроз, які виникають при зберіганні, обробці та передаванні інформації; побудові систем захисту з використанням методів традиційної криптографії; підбір програмно-апаратних і програмних засобів для забезпечення необхідного рівня захисту інформації, проведення аналізу ефективності прийнятих технічних рішень щодо забезпечення захисту інформації в інформаційних системах.
Метою дисципліни «Технології захисту інформації» є формування знань про сучасні технології захисту інформації відповідно до завдань та принципів організації комплексних систем захисту інформації; набуття навиків побудови ефективних систем захисту інформації з урахуванням сучасних концепцій і тенденцій розвитку технологій.
Презентація для перегляду
Системи криптозахисту
Криптографія — це наука про методи захисту конфіденційності, цілісності і автентичності інформації.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є володіння основами теорії криптографії, теоретичними знаннями про основні засоби криптографічного захисту інформації, практичними навичками проектування алгоритмів криптографічних перетворень, основними способами шифрування даних.
Метою дисципліни «Системи криптозахисту» є надання знань з принципів побудови систем криптографічного захисту інформації та отримання навиків з організації та забезпечення захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
Презентація для перегляду