5 семестр
Культурологія
Основи філософських знань
Головна цінність філософії в тому, що вона вчить мислити. Що значить думати і як правильно думати, як пов'язати одне з іншим, як гідно жити - відповіді на ці запитання намагаються знайти люди, які звертаються до вивчення філософії або хоча б цікавляться нею. Своїм основним завданням філософія має встановлення перших, основних істин, які слугують першопочатком або принципами для інших істин. Як наука філософія встановлює свої істини шляхом дослідження і доведення. Тобто філософія прагне раціональними засобами створити гранично узагальнену картину світу і місця людини у ньому, досліджуючи пізнавальне, ціннісне, соціально-політичне, моральне й естетичне ставлення людини до світу.
В різні епохи перед філософією поставали різні задачі. В античну епоху вона охоплювала собою все раціональне пізнання. Через це пізніше вона виявилася «матір'ю всіх наук», які виокремилися з філософії по мірі того, як розвивалися ті чи інші сфери предметної діяльності. Роздавши свій предмет конкретним наукам, філософія залишила собі в першу чергу питання, пов'язані з закономірностями людського мислення.
З цієї точки зору історія філософії виступає актуальним інструментом людського мислення, а не просто предметом вивчення фахівців. Річ у тім, що саме в історії філософії виробляються категорії — всезагальні поняття — без опанування яких неможливо осягнути загальні закони розвитку природи, суспільства, людини та самого мислення. Саме про ці закони та про їх внутрішній взаємозв'язок ми будемо говорити, розглянемо питання про природу свідомості, про співвідношення матеріального та ідеального, про сутність людини та закони становлення суспільства.
Отже, перший змістовний модуль – вивчення історії філософії. Другий змістовний модуль присвячений вивченню класичної теорії розвитку - діалектики. Мова йтиме про її головні принципи та закони в тому вигляді, як вони склалися в традиції класичної європейської філософії і відобразилися в розвитку природничих та суспільних наук.
Презентація для перегляду
Комп’ютерна техніка та офісне програмне забезпечення
Методи та засоби комп’ютерних інформаційних технологій
6 семестр
Системи управління якістю та стандартизація
Технічне забезпечення контрольних операцій
Технічний контроль на стадіях розробки, виготовлення, експлуатації продукції.
Комплекс організаційно-технічних заходів, спрямованих на забезпечення виробництва продукції із заданим рівнем якості.
Виготовлення на підприємстві високоякісної та комплектної продукції згідно з чинними стандартами і технічними умовами –це запорука конкурентноспроможності на державному та світовому ринках.
На підприємствах, залежно від організаційно-технологічних умов виробництва продукції, розробляється і функціонує система технічного контролю якості. Система технічного контролю якості - це сукупність засобів контролю, методів виконання контрольних операцій і виконавців, які взаємодіють з об’єктами контролю за встановленими правилами.
Технічний контроль являє собою перевірку відповідності продукції або процесу, всіх виробничих умов та чинників, від яких залежить якість продукції, установленим техніко-технологічним вимогам до якості продукції на всіх стадіях її виготовлення.
Вимоги до організації технічного контролю якості: профілак- тичність - запобігання браку; точність і об’єктивність; економічність; участь усіх працюючих у контрольних функціях.
Результатом вивчення дисципліни є формування вмінь та навичок (skills):
- встановлення відповідності продукції та процесів вимогам нормативно-технічної документації, зразкам- еталонам;
- аналізу інформації про перебіг виробничого процесу та підтримання його стабільності;
- виявлення дефектної продукції на ранніх етапах;
- запобігання випуску недоброякісної продукції;
- залежно від параметрів, які контролюються, застосовування різноманітніх технічних засобів контролю (контрольно-вимірювальні прилади (КВП), інструменти та апарати).
З метою забезпечення виготовлення продукції відповідно до вимог конструкторсько-технологічної документації та запобігання втратам і збільшенню витрат у процесі виробництва, контрольні операції покладаються на наладчиків, бригадирів, майстрів та спеціальний персонал - робітників відділу (бюро) технічного контролю якості (ВТК) підприємства.
Презентація для перегляду